ABD’nin İran’a ait Press TV ve Al-Alam internet sitelerine el koyduğu iddia edildi

ABD’nin İran merkezli uluslararası medya kuruluşları ile Husilerin kontrolündeki medya kuruluşunun internet sitelerine el koyarak erişimi durdurduğu iddia edildi. ABD’nin hedef aldığı iddia edilen medya kuruluşları ise İran merkezli Press TV ve Al-Alam ile Husilerin kontrolündeki Lübnan merkezli televizyon kanalı Al Masirah’ın internet siteleri olduğu belirtildi.

“BİRLEŞİK DEVLETLER HÜKÜMETİ TARAFINDAN ELE GEÇİRİLDİ”

Söz konusu sitelere ait alan adlarını ziyaret eden kullanıcılar, “Sanayi ve Güvenlik Bürosu, İhracat İcra Dairesi ve Federal Soruşturma Bürosu tarafından yürütülen bir kolluk eyleminin parçası olarak 18 USC 981, 982 ve 50 USC 1701-1705 uyarınca çıkarılan bir el koyma emri uyarınca Birleşik Devletler Hükümeti tarafından ele geçirildi” uyarısı ile karşılaştı.

MESAJDA FBI VE TİCARET BAKANLIĞI’NIN LOGOLARI YER ALDI

Mesajda, biyolojik, nükleer ve teknolojik kaçakçılık suçları nedeni ile sitelere el konulduğu ifade edilirken, mesajın altında ise ABD Federal Soruşturma Bürosu (FBI) ve ABD Ticaret Bakanlığının logoları yer aldı.

ABD'nin İran'a ait Press TV ve Al-Alam internet sitelerine el koyduğu iddia edildi

ABD’DEN HENÜZ AÇIKLAMA YOK

Sosyal medyada bazı kullanıcılar ise İngiltere, Avusturalya gibi farklı ülkelerden söz konusu sitelere erişimin açık olduğunu iddia etti. ABD tarafından konuya ilişkin henüz açıklama gelmedi.

PRESS TV, HUSİLERİN KANALI OLARAK BİLİNİYOR

Press TV, İran’ın devlet medya ajansı olan İran İslam Cumhuriyeti Yayıncılığının (IRIB) 2007 Temmuz ayından bu yana uluslararası olarak İngilizce dilinde hizmet veren medya kuruluşudur. Al-Alam ise, 2003 yılından bu yana Orta Doğu ve Akdeniz bölgesindeki izleyicilere Arapça, Farsça ve İngilizce olarak yayın veriyor. El-Masirah, 2015’ten bu yana Lübnan’ın başkenti Beyrut’ta Yemen’deki Husilerin kontrolünde yayın yapan bir televizyon kanalı olarak biliniyor.

ABD'nin İran'a ait Press TV ve Al-Alam internet sitelerine el koyduğu iddia edildi

ABD, 92 İNTENET SİTESİNİN ALAN ADINA EL KOYNUŞTU

ABD Adalet Bakanlığı geçtiğimiz yıl ekim ayında, İran Devrim Muhafızları Ordusu (IRGC) tarafından küresel bir dezenformasyon kampanyasında kullanıldığını iddia ederek, 92 internet sitesinin alan adına el koymuştu. Bakanlık, internet sitelerinin hem ABD’nin İran’a yönelik yaptırımlarını hem de Yabancı Ajans Kayıt Yasasını (FARA) ihlal ettiğini iddia etmişti.

ABD'nin İran'a ait Press TV ve Al-Alam internet sitelerine el koyduğu iddia edildi



Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ataşehir escort İstanbul escort avcılar escort esenyurt escort maltepe bayan escort avcılar escort beylikdüzü escort bakırköy escort halkalı escort şirinevler escort sefaköy escort maltepe escort istanbul escort gaziantep escort escort ataşehir ataköy escort bayan maslak escort